Mitä tekisin:
- "tsekkilistat" käyttöön kotiutuksesta (kaikki tulee tehtyä)
- efficaan yksi A4-sivu ;), josta näkyy kaikille esim. mitä palveluita asiakkaalla on, mistä asiakas unelmoi, mitkä ovat asiakkaalle tärkeitä asioita, mitkä ovat omaisten voimavarat, mitä apuvälineitä asiakkaalla on käytössä, minkälaiset asuinolot asiakkaalla on jne jne.
- toimintatapojen muuttaminen
- akuuttiryhmän perustaminen, joka voi hakea asiakkaan osastolta ja saattaa hänet kotiin
- nenätysten on helpompi keskustella kuin puhelimitse = yhteistyökin paranee
- voi kysyä epäselvistä asioista ja varmistaa asioita
- ryhmän jäsenillä olisi mahdollisuus tehdä useampia käyntejä huonokuntoisimpien kotiutujien luona
- ryhmässä voi olla vuodeosastojenkin hoitajia
- vuodeosaston hoitaja soittaa kotiutuneelle asiakkaalle ja kysyy kuulumiset / miten menee
- tekee kotikäynnin tarvittaessa (etenkin asiakkaille, keillä ei ole kotihoidon palveluita)
- ns. kymppitiimit toteutetaan vuodeosastoilla jatkossa potilashuoneissa, ei enää kansliassa suljetuin ovin ilman potilasta (kymppitiimissä käsitellään asiakkaiden jatkohoitoa ja sitä kuinka on mennyt)
Hyvä Leena! kotiutusprosessi on suhteellisen merkityksellisessä osassa ihmisen elämää..syytä panostaa
VastaaPoistaKiitos aiheesi valinnasta.Aiheesi avulla pystymme parantamaan montaa asiaa asiakkaan elämässä saadaan työstämme monella taholla joustavampaa ja yhteistyö paranee kaikkien kesken.
VastaaPoista