perjantai 15. helmikuuta 2013

Asiakaslähtöinen toimintamalli



Kun kuunnellaan asiakkaan toiveita ja unelmia voidaan tehdä yhdessä koti jossa vanhus viihtyy.Asiat tehdään yhdessä, eikä niin että hoitaja tekee. Annetaan mahdollisuus valita.

-Työyhteisön motivointi
-Otan mukaan ne jotka varmasti ovat kiinnostuneita
-Pois rutiineista poistumisen pelko
-Teen työtä rohkeasti oman mallin mukaan
-Näytän samalla esimerkkiä muille ja vien asiaa hitaasti eteenpäin
-Motivoin asukkaita uuteen toimintamalliin yhdessä tekemällä,asiakkaan voimavarojen mukaan
-Kartoitan asiakkaan omia toivomuksia ja koitan toteuttaa niitä mahdollisuuksien mukaan,ehkä mukaan omaisiakin jos innokkuutta.
-Yksikin kerta on enemmän kun ei yhtään!

5 kommenttia:

  1. Kyllä, yksikin asia ja muutos päivässä on paljon. Hyvä aihe ja lopputulos varmuudella tavoiteltava. Voimia projektiin! Marko

    VastaaPoista
  2. Yhdessä murretaan "rutiini" muurit. Työyhteisön motivointi tulee olemaan tietyssä määrin hankalaan, mutta kyllä tämä onnistuu! Arjen toimia tehdään yhdessä, kyllä.

    VastaaPoista
  3. Tekemäsi lista on minusta niitä arjen asioita, jotka tekijän näkökulmasta ovat pieniä, mutta asukkaan hyvän ja onnelisen elämän näkökulmasta ne ovat valtavia muutoksia. Yhden ihmisen kohdalla yksikin muutos on elämän kokoinen. Asiakaslähtöisyys on sitä. Muista että sinä olet elämän asiantuntija - tiedät hyvin paljon jo ilman kysymistäkin. Aika todennäköistä on, etät ihmiset pitävät sitä positiivisena, jota sinä itsekin pidät. Hieno aiohio. On kiva katsoa, millaiseksi tämä jalostuu syksyyn mennessä.

    VastaaPoista